Impianku..

Seperti gadis yang lain,aku juga mempunyai impian.,bicara soal
impian,aku mula tertanya-tanya..dimakah terletaknya realiti
dalam impian itu?namun sehingga kini aku masih buntu
dengan jawapan itu..impianku..sesuai dengan topik ini..
aku berhasrat agar dapat menerbitkan sebulah novel hasil karya
diriku sendiri..di dalam novel itu nanti..aku ingin karangkan
sejuta kebahagiaan sejarah cinta hidupku dan sejuta kedukaan
bagi pahit yang telah aku lalui sepanjang bergelar insan..
aku ingin menyinar dalam bidang ini..namun realiti tidak semudah itu..
tapi aku yakin,aku mampu lakukannya!aku juga amat cintakan kesenian
dalam bahasa..bahasa cinta yang sungguh agung!aku gemar mengolah
maksud cinta yang tersirat..meskipun aku hanya seorang remaja
belasan tahun..tetapi aku yakin dengan setiap detik maksud yang
ku uraikan..aku juga ingin menjadi seorang peguam yang berkalibel..
aku berjanji dengan diriku..aku ingin menegakkan keadilan dan aku
ingin membela nasib mereka yang kurang bernasib baik..
dan mungkin juga seorang pramugari?
ahh..impian hanya impian..yang pasti aku akan terus mengejar
impian itu!

1 comment: