pemain cinta(mini MILAnovella)

SAYANG,
dan yang sebenarnya kamu pemain cinta
yang hebat!

Setiap malam,aku merenung jauh di sudut jendela.Aku mengurai rapi rambut ikalku.Aku termenung melayan perasaan.Aku masih teringatkan kata-kata yang pernah dilafazkan oleh kekasih sehidup semati kononya."sayang,kalau sayang rindukan saya,sayang lihat bulan ya?dan di saat itu kita akan sama-sama melihat betapa agungnya cinta kita berdua".Apakah maksud bait kata yang pernah diucapkan dahulu itu?
adakah ianya semata-mata permainan cinta?ya..mungkin sebuah permainan cinta yang sungguh menyakitkan! Mataku sudah berkaca-kaca.Tidak mampu untuk aku menahan kedukaan yang telah lama terbuku di hati nurani ini.Aku insan biasa.Mengapa bahagia gagal ku kecapi? Masihkah ada sinar untuk cintaku? Kamu yang terindah,dan kamulah segalanya sayang! Tetapi mengapa sengsara yang kamu singgahkan padaku? Mengapa aku!Aku terlalu lemah dengan semua ini.Ya ALLAH,jika cinta ini masih terpatri untukku,mekarkanlah ia buat selama-lamanya..Dan jika bukan takdir itu untukku,lepaskanlah segala-galanya..Aku terduduk mengenang kisah silamku.Dahulu..pertemuan pertama yang menimbulkan rasa cinta dan meyakinkanku bahawa kamu adalah cintaku! Kita mula bermesra hingga menjadi teman akrab.Kemana sahaja hanya kita berdua.Pagi itu,kamu bertanyakan soal cinta.Kamu meragui kasih yang ku curahkan hanya kerana aku perawan biasa.Aku sedar..diriku tidak setaraf kamu.Tetapi jangan sekali kamu memperendahkan martabatku sebagai seorang perempuan!Aku tidak sama dengan gadis yang pernah kamu kenali sebelum ini.Aku juga mempunyai hati dan perasaan.Dan tidak seperti kamu yang hanya diselubungi ego dan kamu terlalau egois!Hanya kerana aku rapat dengan rakan karib lelaki dan kamu menganggap,aku tiada harga diri?ahh.kamu silap sayangku! Hatiku pedih menerima kenyataan itu darimu.Tidakkah kamu sedar wahai kekasih?Aku dulunya cinta kamu!Mengapa kini kamu persendakan cintaku?Kamu buta hati..kamu tidak melihat kasih sebenar yang kamu cari!Keegoaanmu yang menguasai segala-galanya.Begitu tipis kepercayaanmu terhadap diriku.Andai masa bisa diubah,tidakku akan mengenali dirimu yang hebat itu!Relaku tepis cinta yang murni ini darimu dan asal kamu tahu,nilai cintaku tidak semurah harga dirimu!Yang hanya tidak berlaku adil terhadap seorang perempuan yang pernah kamu cintai!Di saat kamu membaca diari comel ku ini,mungkin kamu telah bahagia dengan cinta baharu mu.Tetapi mengertilah sayangku,tidak ada sesiapa di hati ini lagi selain kamu!Maaf sayang..tiada lagi ruang kemaafan yang tegar untukku berikan untukmu lagi.Sekali kamu menyakitiku..ia beerti selamanya!Cinta untukku hanya air mata.Kasih untukku hanya ungkapan dan sayang untukku hanya sandiwara!Terima kasih sayang!Andai ini takdir cinta yang tertulis untukku,andai ini suratan illahi..aku terima dan aku pasti ada hikmah di sebalik keperitan ini.Dan semoga dengan kenangan duka ini,kamu akan lebih menghargai cinta.Sayang,dan yang sebenarnya kamu PEMAIN CINTA yang hebat!Doaku agar kamu bahagia sentiasa dengannya dan terima kasih,kerana kamu insan pertama yang menguji cintaku!Aku kembali dalam lamunanku dan rupa-rupanya aku masih di kamar beradu ku.Ahh..jauh sungguh fikiranku melayang.Isi hati yang membuak-buak entah apa.Kini,tiada lagi bulan untukku.Cahaya malam yang akan lebih menghiris hati.Pada detik ini,aku percaya bahagia akan menyinar!Namun aku masih seorang insan yang sentiasa bersyukur dengan kebesaran_NYA!



-coretan duka mila-

(cerita cinta seorang gadis)

4 comments:

  1. mila , zyla nangis kodd bace nie . awak ade ciri ciri seorang penulis novell kodd . u are talented dear . i wait for ur new story :))

    ReplyDelete
  2. ouh.thanxx zieyla!okay.wait 4 dat ok..
    thanxx a lot!huhu

    ReplyDelete